7 Aralık 2012 Cuma

OKULUM KÖTÜ GÜÇLERİN ELİNDE!!

   Merhabalar benim öğrenciye ev vermeyen teyzelere,amcalara otobüste yer vermeyerek adaleti korumaya çalışan Themislerim.
Bugün size 'Öğrenci nedir?'başlığı altında bilumum öğrenci evi , pis mutfak, garip buluşlar ve pijamalı kız resmi paylaşmayacağım.Birkaç ay önce bizzat yaşadığım bir olaydan sonra sorgulamaya başladım 'Öğrencinin değeri ne kadardır?'
  2 ay önce 147 yi aradım.İlk arayışımda çok yardımcı oldular.'Anaa  ne güzel  öğrenciyi dinliyorlar'filan dedim.Neyse ikinci arayışımda bir suç duyurusunda bulundum.Olayı anlatırken konunun içinde okullarda dikenli telin yasak olduğu geçti.Ben çok şaşırdım.Her beş yılda okul idaresi değişiyor.Yeni idare geçen sene ayağının tozuyla küfür yemeye başladı.Buna karşın küfür yediği her konuyu yönetmeliğe bağlayıp sığrıldı.Şaşırdım ; çünkü boş zamanlarında yönetmelikteki a harflerini saydığına inandığım bir adam okulun her bir köşesine 'jiletli' tel döşetip üstüne bıkmadan usanmadan yağ sürdürüyordu.Telleri de eklettim duyuruya.Sonuçlandı duyurum telefonda dinliyorum.Tam da tellerin karşısındayım.Adam duyurudaki maddeleri sayıyor.'Okulunuzda uyuşturucu satılmadığı...'Ben uyuşturu satılıyor dememiştim :)Uyuşturucu satılanlara verilmesi gereken cezalar daha az suçlular üzerinde uygulanıyor demiştim.Her neyse düzeltirim onu ses kayıtları da var dedim adam devam etti : 'Okulunuzda jiletli ya da dikenli tel bulunmadığı okul idaresi ve emniyet tarafından bildirilmiştir' gibi bir cümle kurdu. Haa? Peki benim karşımda durduğum şeyler neydi , akide şekeri mi?Teller yüzünden okulun bir ceza almasını beklemiyordum tabii ama rededilmesi,komikti.Yine aynı idare okulun ilk aylarında kız öğrencilere pantolon giymeyi yasaklamıştı.Şimdi okula serbest gidiyoruz.Serbest kıyafetin doğruluğundan ya da yanlışlığından bahsetmiyorum.Pantolon giymek için verdiğimiz bütün o çaba ve idarenin amaçsızca bizi uğraştırmasındaki kararı... Serbest kıyafet uygulamasını 'Allah'ın sobası yok'olarak değerlendirmek istiyorum.
     Geçenlerde bir öğretmenim beni'Başka bir öğretmen olsa sana neler yapardı' diye tehdit etti.Öğrencinin değeri önceye göre arttı hissedebiliyorum.Buna rağmen bir öğretmen üsteki cümleyi kurabiliyor ve bir müdür bizi 89.Cumhuriyet Töreni'ne 'Aptallar'diyerek çağırıyor,İstiklal Marşı'na geç kalanlara 'Türk değilsiniz'diyor.Merak ediyorum okullarda İstiklal Marşı öğrenci nefret etsin diye mi okutuluyor?Öğrenci çoğu şeyin doğru olmadığının farkında ama bireysel başarı puanı diye bir şey işte.Eskiden öğrenciyi polisle korkuturlardı şimdi notla.
      Bilemiyorum ya öğretmenlik beceri işidir, fakülteyi bitir gel değil.İnsan öğretme ateşini kaybetti mi emekli olmalı.Hoş adam da haklı emekli olup açlıktan ölsün mü?
   Yemin ederim kendimi Wonderland'deki Alice gibi hissediyorum.Ya da The Walking Dead 'ın içinde.Eskiden muhteşem olan okul koridorlarım tanımadığım yüzlerle dolu.Almanca öğretmenlerine hademe odasını bölüm odası diye vermişler.Hay Yarabbim.Yani anlayacağınız okulum kötü güçlerin etkisinde.


OKUL KORİDORUMUZDAN BİR KARE

Benle bir alakası yok ama (zaten alakası olmasına da gerek yok) Kız Meslek Lisesi ayrımı nedir Allasen ?? Bir erkek anasınıfı öğretmeni olamaz mı? Neye kafa yormuşsunuz ne cinsiyetçi bir yaklaşım , mantıksız.

Bu yazımın 2012'de yazdığım en karamsar yazım olmasını umuyor ve yılbaşı yazımda görüşmek üzere diyorum .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siz yorum yaptıktan sonra kim arkanızdan ne demiş öğrenmek için lütfen mail adresinizi girmeyi unutmayın!